Sør Cup 2026 - Fotballglede, fellesskap og minner for livet

Fire EIK-årskull, en helg fylt med fotball, bading og vennskap - og minner som varer lenge etter siste kamp. J11, G11, J12 og G12 har vært på Sør Cup, og kom hjem med langt mer enn resultater i bagasjen.

Annonse:

For en helg det har vært for EIK-lagene på Sør Cup!

J11, G11, J12 og G12 har tilbrakt dagene på Flekkerøy og i Kristiansand-området sammen med tusenvis av andre fotballspillere fra hele landet. Som alltid har Sør Cup handlet om langt mer enn resultatene på banen. Her skapes minner, vennskap og opplevelser som spillerne tar med seg videre lenge etter at den siste kampen er spilt.


For J11 bød helgen på både utfordringer og gode opplevelser. Jentene møtte sterk motstand, og resultatene gikk ikke alltid deres vei - men de viste tydelig fremgang fra kamp til kamp. Aller viktigst var samholdet i gruppa, som sto sterkt gjennom hele helgen. Mye av det jentene tar med seg handler nettopp om dette: samhold, glede og det å være en del av et lag.

En av jentene på J11 fikk tildelt det grønne kortet, som er et symbol på god fairplay under kampen.


For G11 ble dette den aller første opplevelsen av Sør Cup, og en helg de sent vil glemme. Med tre påmeldte lag ble det mye fotball og mange gode opplevelser. Mellom kampene gikk tiden til sosiale aktiviteter, der særlig bordtennisbordet utenfor overnattingsstedet fikk kjørt seg i knallharde dueller. Trenerne trekker frem hvor positivt det har vært å se guttene bli bedre kjent på tvers av skolene i Egersund, og hvordan de viste den beste siden av seg selv gjennom hele turneringen.


J12 deltok på Sør Cup for andre gang, og kan se tilbake på en flott turnering. Hele spillergruppa var med, og lagledelsen trekker frem det gode samholdet som en av lagets største styrker. På banen leverte jentene en imponerende innsats. De fem første kampene var svært jevne og spennende, med både seire, uavgjorte og tap. Siste kamp endte med et hederlig tap mot et sterkt Greipstad-lag, men det var ingenting å si på innsatsen og holdningene gjennom hele turneringen. Utenom kampene ble det også tid til pizzakveld, badeland og mye sosialt liv sammen med lagkameratene på skolen - akkurat slik en cuphelg skal være.


G12 hadde også en fantastisk helg på Sørlandet. Med strålende sol fra morgen til kveld var dagene fylt med fotball, bading, turer til butikken og mye hygge rundt skolen. På banen ble det mange jevne kamper som svingte mellom tett spill og små marginer. Med to 9'er-lag og spillere som også bidro på et 7'er-lag fikk alle mye spilletid og gode opplevelser. Turneringen ble avsluttet på best mulig måte, med en flott seier mot Ganddal.
 


Helgen fikk også en litt spesiell avslutning da laget tok farvel med Yousef, som nå flytter til Drammen etter å ha spilt sine siste kamper for EIK. Klemmer, applaus og mange varme ord fra lagkameratene viste hvilket miljø som er bygget opp i spillergruppa, og hvor mye fellesskapet betyr for guttene.

Sør Cup handler nettopp om dette. Om fotballkamper, ja – men like mye om vennskap, samhold, nye opplevelser og minner som varer lenge etter at turneringen er over.

En stor takk rettes til alle trenere, lagledere og foresatte som har bidratt gjennom helgen som sjåfører, nattevakter, klassevakter og støttespillere. Uten dere hadde ikke slike opplevelser vært mulig.

Lagene har representert EIK på en fantastisk måte gjennom hele turneringen. Med innsats, respekt, lagånd og fotballglede har spillerne skapt minner for livet - og gitt klubben mange gode historier å ta med seg hjem fra Sør Cup 2026.

 

 

Annonse fra Obos-ligaen: